E-marketing to jedna z tych branż, które dzisiaj cechuje niewiarygodnie szybki rozwój. Na rynku pojawiło się wiele firm oferujących usługi w tym zakresie. Jedną z najbardziej godnych uwagi jest ukraińska razom communications, która właśnie wkracza na polski rynek.
Razom communications to ukraińsko-brytyjska grupa komunikacyjna, która pomaga firmom docierać do klientów i wspiera rozwój marek – dzięki wsparciu firmy mogą rozwijać się możliwie najefektywniej. Spółka obecna jest na wielu rynkach europejskich, a od niedawna stała się znana również klientom z Polski. Stało się to możliwe dzięki współpracy z polską spółką Qpony będącej liderem wśród aplikacji umożliwiających korzystanie z kuponów rabatowych. Razom communications, wraz z grupami Initiative, Unilever Ukraine i British American Tobacco (BAT), zaczęła podbijać nowe rynki. W tym celu reklamowała się w aplikacji Rabaty i promocje należącej do międzynarodowej grupy mobilnej Qpony / Blix.
Ukraiński e-marketing i polska aplikacja mobilna
Qpony, firma, która zdecydowała się na współpracę z ukraińską grupą, rozpoczynała działalność jako start-up. Obecnie firma jednoczy pięć aplikacji mobilnych, jest liderem w dziedzinie O2O (Online-to-Offline), a z jej usług korzysta około 2,5 mln Polaków. Inwestując na ukraińskim rynku medialnym, spółka zajęła wiodącą pozycję wśród mobilnych agregatorów dyskontowych „Rabaty i promocje dla supermarketów”. Za sukcesem aplikacji Qpony stoi tryb zakupu, który tym różni się np. od Facebooka i Google, że zakłada interakcję użytkownika. To korzystnie wpływa na lojalność klientów względem reklamy i sklepów dyskontowych.
Zdaniem Tomasza Jabłońskiego, prezesa grupy mobilnej Qpony, współpraca z razom communications przyniesie spore korzyści obu stronom. „Nasz wybór jest logiczny i przewidywalny. Po pierwsze, firma Razom aktywnie rozwija się technologicznie, wykorzystując innowacje w kampaniach reklamowych dla swoich klientów. Po drugie, na polskim rynku aktywnie współpracujemy z agencjami Havas Media, Universal McCann i Initiative. Ponieważ na Ukrainie agencje te są częścią razom communications, zdecydowaliśmy, że będziemy współpracować ze wszystkimi firmami grupy”, wyjaśnia Jabłoński.
W podobnym tonie wypowiada się Alina Rul, Chief Digital Buying Officer spółki razom communications. „Z Qpony łączy nas nie tylko współpraca na rynkach europejskich, ale także zainteresowanie w dziedzinie nowych rozwiązań marketingowych, które pomagają naszym klientom możliwie najefektywniej prowadzić biznes”, skomentowała Rul.
Najnowsze sukcesy ukraińskiej grupy
Współpraca z Qpony to najbardziej widoczny w Polsce przejaw rozwoju ukraińskiej spółki, ale ma ona na koncie wiele innych sukcesów. Jednym z największych jest udana kampania Unilever „Domestos Chat-bot” oraz dla marki GLO. „W ramach kampanii Unilever „Domestos Chat-bot” używaliśmy dwóch najpopularniejszych formatów – AdInsert i Native. Najlepszy wynik wykazał Native, dzięki któremu udało się zwiększyć liczbę planowanych konwersji o 70%”, twierdzi Alina Rul. Z kolei w przypadku kampanii dla GLO, realizując cel sprzedaży podczas umieszczania kampanii Black Friday, udało się zwiększyć liczbę konwersji o 61% w porównaniu z planem.
E-marketing to branża rozwijająca się niezwykle dynamicznie. Współpraca razom communications i Qpony z pewnością okaże się pomocna dla obu stron i pomoże im odnieść sukces w tej niełatwej konkurencji.