Jak zdobyć dobrych kontrahentów dla własnego biznesu?

Znalezienie i utrzymanie dobrego klienta to jeden z podstawowych celi, z jakimi mierzą się obecnie przedsiębiorcy. Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że wygrywa szybsza i lepsza usługa, a walka toczy się przecież o zyski. Dobra baza firm służąca marketingowi znacznie ułatwi starania o nowego klienta, ale i pozwoli utrzymać tych stałych. Jak zdobyć kontrahentów, i dlaczego baza firm to tak wartościowe narzędzie?

Co to jest baza firm i z czego się składa?

Baza firm to specjalny zbiór danych firm o określonym profilu, która tworzona jest z myślą o przyszłych działaniach biznesowych lub reklamowych. Tworzy się ją w celach optymalizacji listy potencjalnych klientów, z którymi prawdopodobieństwo nawiązania współpracy jest najwyższe, co służy przede wszystkim oszczędności czasu poświęconego na poszukiwanie współprac. Dobra baza firm powinna zawierać przede wszystkim dane kontaktowe firmy, zakres jej działania oraz najlepiej osoby decyzyjne, do których bezpośrednio należy się zwracać. Tworzenie takiej bazy jest czasochłonne i nie zawsze skuteczne, ponieważ poszukiwanie i weryfikowanie danych konkretnych firm zajmuje dużo czasu, i nie zawsze możemy dotrzeć do najważniejszych informacji.

Najpopularniejszym sposobem na gromadzenie takich danych jest tzw. newsletter, choć jest to sposób najbardziej powszechny wśród firm celujących w klientów indywidualnych – taki rodzaj budowania baz danych nie jest tak efektywny, jak profesjonalnie przygotowana baza danych firm.

Możliwości wykorzystania bazy firm w biznesie

Celem nadrzędnym jak i powodem, dla których buduje się bazy firm są oczywiste – nawiązywanie współprac, które przyniosą zysk, lub sprzedaż bezpośrednia danych produktów, przynosząca taki sam efekt. Możliwości wykorzystania bazy firm w biznesie są bardzo szerokie i dają ogromną szanse na rozwój danego biznesu, ponieważ długotrwała współpraca dwóch podmiotów może przynieść ogromne zyski i szanse na ekspansję prowadzonej działalności. Mądre wykorzystanie bazy danych otwiera szerokie możliwości rozwoju biznesowego, ale również pozyskania informacji na temat zarówno potencjalnych klientów jak i konkurentów na rynku.

Do kogo zwrócić się w celu pozyskania bazy firm?

Tak jak wspomniano już wcześniej, tworzenie baz firm jest bardzo czasochłonne i przede wszystkim rzadko skuteczne – z uwagi na obowiązujące przepisy RODO mamy ograniczone możliwości samodzielnego przetwarzania danych wrażliwych, a do takich m.in. należą dane kontaktowe. Dlatego też w celu pozyskania wartościowej i dającej największe szanse na rozwój bazy firm najlepszym rozwiązaniem wydaje się być zwrócenie się do profesjonalnej firmy o takiej działalności.

Na rynku mamy do wyboru sporo takich instytucji, które po przeprowadzeniu wywiadu oraz zbadaniu potencjalnych potrzeb danego klienta, budują bazę o określonych parametrach i dających największą szansę na nawiązanie owocnych współprac. Koszt takiej bazy danych zależny jest od ilości szczegółów, zawartości i ilości danych, jednak są to pieniądze bardzo mądrze wydane, i traktować należy to jako wartościową inwestycję na poczet rozwoju firmy.

Poprzedni artykułWynajęcie biura księgowego – i masz rozliczenia z głowy
Następny artykułJak działają zajęcia komornicze w przypadku spółek oraz u emerytów i rencistów?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj