Łączenie działań SEO z reklamą Google Ads – dlaczego warto to robić

Internet to medium, które cechuje się błyskawicznym tempem rozwoju. Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw zależy od szybkiego dostosowywania się do tych zmian. Dlatego warto pomyśleć nad dywersyfikacją działań marketingowych swojej firmy. Wyjaśniamy, dlaczego łączenie działań SEO z reklamą Google Ads jest dobrym pomysłem.

Kampanie Google Ads – dlaczego są tak istotne?

Reklama Google Ads cechuje się działaniem o natychmiastowym skutku. Przynosi pierwsze efekty w zaledwie kilka minut po rozpoczęciu kampanii. Tego rodzaju rozwiązanie umożliwia wyświetlanie różnych typów reklam w wyszukiwarce. Może to być promocja przyjmująca formę tekstu, banerów lub video na popularnym serwisie YouTube. Ta znana platforma jest odwiedzana przez kilkanaście milionów ludzi w kraju. Taki ruch gwarantuje możliwość pozyskania bardzo dużego grona nowych klientów.

Reklamy Google Ads to dobry sposób na utrwalenie wizerunku promowanej marki. Często wyświetlane zapadają w pamięć zarówno nowych, jak i powracających klientów. Budżet tego rodzaju kampanii jest elastyczny, niestety w przypadku jego wyczerpania reklama znika w sieci w trybie natychmiastowym.

Korzyści płynące z wykonywania działań SEO

W odróżnieniu od kampanii Google Ads działania SEO wymagają większego nakładu pracy i dużej dozy cierpliwości. Pierwsze efekty pozycjonowania i optymalizacji stron są odczuwalne dopiero po kilku miesiącach. Na szczęście są on długotrwałe, a w tym wypadku budżet reklamowy jest znacznie niższy niż przy wykorzystaniu reklamy Google Ads. Warto pamiętać, że działania SEO wymagają regularnego badanie rynku i dostosowywania się do zachodzących na nim zmian.

Umiejętne pozycjonowanie, w tym użycie słów kluczowych pozwala na wywindowanie danej witryny na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwarki Google. W takiej sytuacji promowana marka staje się bardziej rozpoznawalna i budzi większe zaufanie i niezdecydowanych klientów. W tym celu konieczne jest używanie dobrze dobranych słów kluczowych, tworzenie unikalnych i merytorycznych treści, obserwacja konkurencji oraz stosowanie mocnych linków zewnętrznych i wewnętrznych.

Łączenie pozycjonowania z reklamą Google Ads

Jak widać efekty działania opisanych strategii marketingowych są wyczuwalne po całkiem innym czasie. Ten fakt sprawia, że ich łączenie zapewnia większe zasięgi już na starcie swojej działalności i pozwala na ich utrzymanie przez dłuższy czas. Warto zaznaczyć, że działania SEO i reklama Google Ads to rozwiązania, które się skutecznie uzupełniają. Pozycjonowanie nie przyniesie takich efektów jak kampania Google, zaś ta druga opcja nie ma żadnego wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwarki. Taka dywersyfikacja działań marketingowych pozwala na dotarcie do klientów w wielu miejscach. Mogą to być: blogi, serwis YouTube, serwisy społecznościowe, a nawet popularne portale informacyjne. Łączenie opisywanych działań to doskonały sposób na przypominanie klientom o istnieniu swojej firmy. W celu poprowadzenia efektywnej kampanii marketingowej w sieci warto skorzystać z usług specjalistów.

https://internetica.pl/ – Agencja SEO i SEM

Poprzedni artykułNajlepszy program do faktur – najważniejsze funkcje
Następny artykułTikTok dla młodych piłkarzy najlepszą aplikacją startupową w Polsce. Powstał w Gliwicach!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj