Czy jednorazowe działania SEO wystarczą?

Czy jednorazowe działania SEO wystarczą?

Osoby, które w końcu decydują się na zlecenie prac nad swoją stroną zewnętrznej firmie, często zastanawiają się: ile to potrwa? Kiedy mogę spodziewać się efektów? Czy jeśli zapłacę raz i wybrane działania zostaną wykonane – to już wystarczy? Musimy od razu uprzedzić: to tak nie działa. Nie bez powodu o SEO mówi się, że to „proces”. W Grupie TENSE podochodzimy do tego zagadnienia kompleksowo i tłumaczymy klientom, dlaczego działania z zakresu optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe to coś, co nie trwa kilka czy kilkanaście dni, ale znacznie dłużej.

Pozycjonowanie a SEO: czy jest tu różnica?

Wbrew powszechnie panującej opinii, „SEO” i pozycjonowanie nie są synonimami, jednakże bardzo często używa się ich zamiennie. Pozycjonowanie to znacznie szersze pojęcie, obejmujące zarówno SEO, jak i inne czynności, wykonywane poza konkretną stroną internetową. W samym Search Engine Optimization chodzi, m.in. o:

  • pracę nad dotychczasową zawartością tekstową strony (np. optymalizacja pod frazy kluczowe),
  • analizę szybkości ładowania się strony,
  • optymalizację kodu tak, aby witryna poprawnie się renderowała, posiadała dane strukturalne,
  • rozbudowa contentu,
  • dostosowanie witryny do wyświetlania na tabletach i smartfonach,

Pozycjonowanie natomiast poza wyżej wymienionymi elementami zawiera działania skupiające się na:

  • skrupulatnej analizie branży klienta i jego konkurencji,
  • doborze bardziej i mniej szczegółowych fraz kluczowych,
  • opracowaniu strategii pozyskania odnośników i ich publikacji,
  • analizie efektów podjętych działań (lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania, większy ruch na stronie, pozytywne referencje zadowolonych klientów).

Pozycjonowanie z głową

Wszystkie podejmowane czynności muszą być tutaj przemyślane i zaplanowane. Warto zatem zdać się na wiedzę osób, mających doświadczenie działaniach z zakresu SEO. Wiedza i umiejętności specjalistów przekładają się na realne efekty w postaci lepszej widoczności danej marki w sieci, zwiększenia ruchu na stronie i pozyskania nowych klientów.

Trzeba mieć świadomość, że na rezultaty często będzie trzeba poczekać. To niestety nie jest tak, że zapłaciwszy za usługę, po dwóch czy trzech dniach można spodziewać się spektakularnych efektów. Wymienione wyżej działania wymagają czasu, a ponadto wprowadzone zmiany muszą zostać zaindeksowane. To czasem trwa tygodniami – zależnie m.in. od  stopnia rozbudowania witryny, optymalizacji on-page i prowadzonych działań off-page.

Od początku do końca

Decydując się na zaistnienie w sieci, warto już na starcie swojej biznesowej drogi podjąć decyzję o współpracy ze sprawdzoną firmą marketingową lub freelancerem. Jeśli wahasz się, czy ma to sens, zapoznaj się z opiniami o agencji SEO lub działaniach freelancera. Przekonaj się, ile możesz w ten sposób zyskać. Strona internetowa, która od początku jest prowadzona zgodnie z wytycznymi SEO i na bieżąco aktualizowana, wkrótce będzie widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Dodatkowe działania pozycjonerskie poprawią i umocnią jej pozycję. Jednak fakt, że znalazła ona swoje miejsce w pierwszej dziesiątce, nie oznacza, że już tam pozostanie. Dlaczego? Po pierwsze, algorytmy wyszukiwania zmieniają się dość szybko. Trzeba nadążać za tymi zmianami, aby utrzymać się w rankingu. Po drugie, wiele firm ma już świadomość, jak ważne są zaplanowane działania w sieci, a więc też je podejmuje. Aby zatem nie zostać w tyle za konkurencją, trzeba ciągle śledzić to, co dzieje się w Internecie, analizować wyniki podejmowanych działań i modyfikować je – w zależności od uzyskanych rezultatów.

Poprzedni artykułChcesz promować pozytywną kulturę bezpieczeństwa? Dowiedz się więcej o ISO 45001!
Następny artykułJak i dlaczego warto założyć profesjonalny sklep internetowy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj