Jak wybrać domenę na swojego bloga?

Wybór domeny na swojego bloga ma ogromne znaczenie przede wszystkim ze względu na zdobywanie nowych klientów. Chwytliwa nazwa z odpowiednim rozszerzeniem sprawia, że blog staje się marką osobistą i dobrze prosperuje.

Po pierwsze: nazwa domeny

Dobra domena to taka, która zostaje zapamiętana przez klientów. Własny blog może co prawda powstać bez domeny, jednak dużo bardziej profesjonalnym rozwiązaniem jest wybór odpowiedniej nazwy i stworzenie marki osobistej, która będzie się kojarzyć z produktami lub usługami oferowanymi na blogu. Ogromne znaczenie ma nazwa, która powinna być prosta, chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Nie należy używać polskich znaków, ani też decydować się na znaki specjalne. Należy także unikać nazw domen, w których pojawiają się cyfry (chyba że są częścią nazwy firmy lub jest to branża matematyczna), a także tych domen, które są po prostu za długie i trudno jest je zapamiętać. Dobrze jest stworzyć taką nazwę, która będzie oddawała specyfikę branży lub odnosiła się do nazwy firmy. Niektórzy blogerzy decydują się na nazwę, w której pojawia się ich imię i nazwisko, co czasami jest bardzo dobrym rozwiązaniem, a zwłaszcza wtedy, gdy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Bardzo często imię i nazwisko jest więc gwarancją profesjonalizmu.

Po drugie: rozszerzenie

Na rynku jest wiele możliwości rozszerzeń dla swojej domeny. Zdecydowanie najczęściej rejestrowane rozszerzenie to po prostu „pl”. Niektórzy blogerzy chcą postawić na coś bardziej egzotycznego lub chwytliwego i decydują się na rozszerzenie, które odnosi się do publikowanych treści. Przykładowo, blog o modzie i urodzie może mieć rozszerzenie .beauty lub .style. W ten sposób potencjalny odbiorca może nawet lepiej zapamiętać daną domenę. Bardzo ważne jest jednak sprawdzenie, czy inne osoby są w stanie poprawnie zapisać nazwę oraz domenę. W tym celu dobrze podyktować adres strony przez telefon. W niektórych branżach, gdzie jest wiele osób starszych lub słabo wykształconych, mogą pojawić się problemy z zapisem słów pochodzenia obcego. W takiej sytuacji dobrze jest postawić na polskie wyrazy.

Po trzecie: marka osobista

Budowa marki osobistej jest równoznaczna z budową firmy lub produktu. W tym wypadku jednak należy wykorzystać swoje atuty i to, co ma się w sobie najlepszego. Osoby z wysoką samooceną mogą więc wybrać domenę składającą się ze swojego imienia i nazwiska lub z pseudonimu artystycznego. Blog współcześnie uznawany jest za nowy rodzaj marki, który może pomóc danej osobie w zdobywaniu nowych klientów, sprzedaży produktów, a także tworzeniu dobrego wrażenia. Właśnie dlatego należy dbać o to, co widzą klienci po wejściu na bloga. Wszystko zaczyna się właśnie od domeny, jej nazwy, a także od treści, które pojawiają się na stronie. Bardzo ważne jest zadbanie o swój profesjonalizm, a tym samym wykreować swoją markę osobistą w Internecie.

Poprzedni artykułWebAPI znika z Allegro? Czas przerzucić się na ErpBox!
Następny artykułNajczęstsze błędy przy projektowaniu i drukowaniu etykiet

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj