Jak weryfikować działania agencji SEO?

Jeśli chcemy skutecznie prowadzić biznes w sieci, musimy znać podstawy pozycjonowania. Powodzenie naszego sklepu internetowego lub bloga zależy w dużej mierze od tego, jak skuteczni jesteśmy w optymalizowaniu strony. Wielu z nas niestety całość procesów związanych z widocznością swojej marki w sieci zostawia w rękach agencji SEO i nie potrafi zweryfikować działań, za które owej agencji płaci. Jest to duży błąd. Poniżej kilka slow o tym, na czym z grubsza polega pozycjonowanie stron oraz jak sprawdzać, czy agencja, która robi nam SEO, robi to dobrze.

Po pierwsze: widoczność strony

Po pierwsze, należy wiedzieć dokładnie, co ma się w umowie. Jeśli zleciliśmy agencji wypozycjonowanie strony w umowie rozliczanej o efekt, wówczas agencja wykona tylko tę pracę i nie należy weryfikować jej działań pod kątem globalnej sytuacji naszej strony lub naszego sklepu internetowego. Marketing online to szeroka dziedzina. Zlecając jedynie pozycjonowanie, w dodatku na wybrane frazy, nie możemy liczyć na to, że agencja dodatkowo zadba o nasz wizerunek w internecie oraz będzie planowała osobowość naszej marki.

Jak sprawdzić wyniki pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron w oparciu o efekt i na umówione frazy jest mało skuteczne w dzisiejszych czasach. Zdecydowanie bardziej opłacalne jest sprawianie, aby witryna miała globalnie jak najlepsze wyniki w wyszukiwarce. Jak to sprawdzić? Należy korzystać z narzędzi, które dają jasną informację o tym, na ile słów kluczowych wyświetlała się nasza strona, na jakich pozycjach są te słowa oraz ile wejść generuje konkretna fraza. Takie narzędzia są płatne, jednak warto w nie zainwestować. Spośród bezpłatnych narzędzi podstawą jest Google Search Console.

Po drugie: realne działania

Co poza widocznością możemy sprawdzić? Jak zweryfikować słowa agencji, z których wynika, że strona jest odwiedzana przez minimalną ilość osób, bo po prostu temat jest mało chodliwy? Jak sprawdzić, czy agencja faktycznie robi wszystko, co w jej mocy i wypełnia założenia umowy? Przede wszystkim, należy zapytać ją o to, w jaki sposób linkuje do naszej strony. Jakie działania optymalizacyjne podjęto na stronie. W jaki sposób treść wpływa na powodzenie strony? Czy trzeba rozbudować treść według agencji, czy może zostać tak jak jest? Jak zmieniły się adresy url na stronie? Czy robiono przekierowania? Czy zrobiono odpowiednie znaczniki Title?

Te i wiele innych kwestii omawia portal dla małych firm: przedsiebiorcawsieci.pl. Warto poczytać, aby wiedzieć, za co płacimy agencjom SEO!

Poprzedni artykułLoMag – program magazynowy do sklepu internetowego
Następny artykułCzy rozwiązania bezgotówkowe są bezpieczne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj