Dobry kalendarz reklamowy – co powinien zawierać?

Kalendarz reklamowy to świetny gadżet dla klientów, potencjalnych inwestorów oraz wszystkich kontrahentów. Warto zadbać, aby był skutecznym narzędziem marketingowym. W związku z tym warto przemyśleć kilka założeń, które sprawią, że wydruk kalendarza przyniesie zyski współmierne do nakładów, a może nawet wyższe.

Kalendarz firmowy — pomysł na gadżet

Wiele osób w pierwszym momencie może zastanowić się, dlaczego kalendarz jest tak chętnie wybieranym rozwiązaniem na gadżet reklamowy. W końcu jest to rzecz, którą każdy i tak sam musiałby zakupić, bo przecież patrzy na nią codziennie. No właśnie! Kalendarz reklamowy jest skutecznym produktem marketingowym, ponieważ obdarowana osoba będzie patrzeć na niego codziennie i pamiętać o firmie, od której go otrzymała. W związku z tym kalendarz jest trafnym wyborem, trzeba jednak wybrać odpowiedni typ i zawrzeć w nim odpowiednie informacje.

Rodzaje kalendarzy

Na rynku dostępne są różne rodzaje kalendarzy, które sprawdzają się w różnych sytuacjach. Warto wybrać takie, które najbardziej będą pasowały do specyfiki firmy. Oto kilka przykładów najpopularniejszych rodzajów kalendarzy:

  • Kalendarze plakatowe to rzucające się w oczy rozwiązanie, które pozwala umieścić duże logo, tekst, zdjęcie i nazwę firmy. Można go powiesić na ścianie. Zawiera niewiele informacji neutralnych poza datami.
  • Kalendarze wieloplanszowe są funkcjonalne i estetyczne. Bardzo często można je spotkać w biurach oraz mieszkaniach. Ciężko je przegapić, zatem ciężko będzie przegapić hasła i logo zawarte na nim.
    Kalendarze trójdzielne są przede wszystkim praktyczne i czytelne. Znajduje się w nich miejsce na szczegółowe kalendarium oraz grafiki i logo.
  • Kalendarz książkowy jest przeznaczony raczej dla zaufanych i ważnych klientów, którym codziennie będzie przypominał o swoim zaufanym kontrahencie. Ma dużo miejsca na notatki oraz planowanie kolejnych dni.

Projekt kalendarza

Druk kalendarzy powinien zostać poprzedzony stworzeniem własnej koncepcji i projektu graficznego. Jego kolorystyka powinna być utrzymana w charakterystycznych dla danej firmy barwach, aby od razu przywodziła ją na myśl. Co więcej, projekt powinien uwzględniać także nazwę firmy oraz logo. Większość z firm decyduje się także na grafiki lub zdjęcia ściśle związane z funkcjonowaniem firmy. Każda grafika i napis znajdujące się na kalendarzu powinny być przemyślane.

Funkcje kalendarza

Obdarowując kogoś kalendarzem, należy pamiętać, że nie będzie on pełnił wyłącznie funkcji reklamowej. Ma on być przede wszystkim praktyczny, elegancki oraz rzetelny. W subtelny, ale pozytywny sposób powinien przywodzić na myśl firmę, która w niego zainwestowała. Warto pomyśleć o umieszczeniu w kalendarzu ciekawostek, motywujących cytatów lub informacji przydatnych w danej branży. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że nie powinien być on kopia kalendarzy innych firm, ale rozwiązaniem wyjątkowym i niepowtarzalnym. To na pewno zwróci uwagę każdego, kto go otrzyma, pozostawiając kalendarz na długo w pamięci obdarowanego.

Więcej na https://www.drukowanieulotek.pl/kalendarze-listwowane

Dobry kalendarz reklamowy – co powinien zawierać?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here